Wednesday, September 06, 2006

REİKİ'YLE SİGARAYI BIRAKABİLİRSİNİZ

Geçen cuma gazetelerden birinde ünlü psikiyatristlerden birinin talihsiz bir açıklamasına rastladım. Şöyle diyordu: ‘ Yoga, NLP, Reiki depresyonun ilacı değil.’

Gazetecinin deşifre hatası mı dır? Psikiyatristin yanlış bilgisi mi dir? Bunu yazdıran bilinmez. Ama özellikle Reiki’ nin depresyon da dahil pek çok hastalığa yakalanmadan kurtulma olanağı sağladığı, hastalıkların hafif atlatılmasına yardımcı olduğu, ilaç yan etkilerini azalttığı, hatta doktorların yaşaması imkansız denilen hastalarda iyileşme sağladığı dünyanın dört bir yanında pek çok ülkede yapılan alıştırmalarla izlenmiştir, kanıtlanmıştır. Bu iyileştirme örnekleri pek çok yazar tarafından dile getirilmiştir. Merak edenler için Diane Stein’ in dilimize de çevrilmiş ‘Bir Şifa Sanatı Klavuzu Reiki’ adlı kitabını öneririm. Bol bol iyileştirme öyküsü okuyabilir ve Reiki’ nin ne olduğu hakkında net fikir edinebilirsiniz.

Reiki elbette ilaç değil, iyileştirme sanatıdır. Ünlü Kalp Doktoru Mehmet Öz bir Reiki uygulayıcısıdır. Dünyada pek çok doktor, veteriner, hemşire, sağlık uzmanı Reiki uygulayıcısıdır. Yüksek Lisans veya tez konularına girmiştir Reiki. Kan, kan akışı, kalp atışı, nabız üstündeki etkileri pek çok hasta üstünde yapılan araştırmalarla kanıtlanmıştır.

Reikinin öğrettiği düşünme yöntemi, tevekkül geliştirme yeteneği farkındalığa açılan bir yoldur. Farkındalık nedir? Psikolojinin önerdiği insan sağlığı için olmazsa olmazı değil midir? Farkındalık duygu ve düşüncerin farkına varılması, olumsuzluklarımızın ve yetersizliklerimizin farkına varılması değil midir? Reiki öğrenen her insan diğer insanlardan daha fazla farkındalık geliştirir.

Reiki tümüyle pozitif bir enerji kullanım yöntemidir. Koşullar ne olursa olsun hiç bir canlıya zarar vermez. Bu durumda bir depresyon tetikleyicisi olduğunu iddia etmek talihsiz bir yanılgıyı doğru kabul etmektir. Ama deşifre yanlış yapılmışsa veya aslında doktorumuz ‘Reiki hocaları verdikleri yanlış bilgilerle uyumlanan kişiyi depresyona sokabiliyorlar ‘ gibi bir fikri dile getirmişse sonuna kadar katılırım. Reiki Master’ ının etkisinde kalarak ciddi ruhsal rahatsızlık yaşayan kişilere tanık oldum. Ama estetik cerrahi doktoru yüzünden göğsünün şekli tamamen bozulan kişilere de tanık oldum. Psikiyatristinin yanlış teşhisi yüzünden kendini iyileşmez sananlara da tanık oldum. Bu nedenle bu iyileştirme sanatından uzak durmak yerine kendiniz için en iyi ve uygun olacağınıza inandığınız Reiki Master’ ı seçmelisiniz. Çok pahalı, çok şık salonlar, çok ünlü masterlarla sorun yaşamayacağınızı düşünürseniz çok yanılırsınız. Doğru doktoru seçmek için tavsiye, doğru masterı seçmek içinse kalbinizin sesini dinlemeniz gerekir.

Ben kendi Reiki Mater’ıma ilk gittiğimde depremden bana hatıra kalan panik atakım yüzünden uyuyamıyordum ve çok istediğim halde irademi kullanıp sigarayı bırakamıyordum. Bunları başarıp başaramayacağımı sordum. Bana elbette çok kısa sürede başaracaksın dedi. Öyle de oldu. Önce bedenime ve zihnime Reiki gönderince uykumun bölünmediğini ve korkularımın azaldığını fark ettim. Sonra öğlene kadar canımın sigara istemediğini fark ettim. Zamanla akşama kadar sigara aklıma gelmemeye başladı. Sonraları da günlerce içmesem sigara aklıma gelmedi. İrademi kullanmak zorunda kalmadım. Hiç zorlanmadım.Herşey kendiliğinden gelişti.
Reikiyle 8 yıl önce tanıştım. Şimdi ben de Reiki Master’ ım. Sigara içmiyorum. Aklıma bile gelmiyor. Panik Atakın sebep olduğu uykusuzluklarım o günlerden beri yok oldu.

Reiki yanlış kullanımı gerçekten olanaksız bir armağandır. Reiki bir ilaç yada kendisi tedavi değildir. Reiki iyileştirmeye yardım eden bir şifalandırma sanatıdır.

Reiki tek başına bir iyileştirme ve tedavi metodu olduğunu iddia etmez tam tersine hastalıkların doktorlar tarafından tedavi edilmesinin yanısıra alternatif iyileştirme yöntemi olduğunu bildirir.
Bu talihsiz açıklamanın yanlışını düzeltebilmek adına sizlere Reiki İlkelerini özetlemek isterim.

Reiki İlkeleri:
1-Tüm çabanla gün boyunca hiddetin uyanışını izle ve ardından gerçek nedeni bulmak için daha derinlere bak.
2-Gün boyunca zihninde endişe ve huzursuzluğun uyanışını gözle ve kaynağına daha dikkatle bak.
3-Günün her anında bilinçli ol, yaşam armağanını takdir et.
4-Kendin için doğru işi bul ve işini dürüstçe yap.
5-Gün boyunca kendine ve diğer varlıklara iyi davran.

Bütün bu ilkeler depresyona iyi gelmez mi sizce?
Sevgi ve ışıkla dolun!