Tuesday, April 08, 2008

REİKİ, SEMBOLLER VE BİLİNMEYENLER



Reiki sembollerinin açıkça yayınlandığından habersizlere!

Reiki, sembollerle işlevsellik kazanan, sembolleri elinizle, gözünüzle, dilinizle çizmeseniz de- bir kez uyumlandığınız da- hep çalışan bir enerji aktarımıdır. Enerji evrende kendiliğinden var olan iyileştirici, pozitif bir güç. Reikiye uyumlanan kişi sadece bu enerjiyi istenilen hedefe yönlendirme yeteneği kazanıyor.

Bu bağlamda sembollerin gizli kalmasına dair bir rivayet var. Bu sembolleri hem uyumlanamayan kişi kullanamıyor, hem de gizli kalması gerektiği düşünülüyor. Bu paradoksu yıllarca sürdüren zihniyet 18.YY. da yaşayan Üstad Usui değildir diye düşünüyorum. Yazının icadından bu yana her şeyi kaydetmiş, kaydedilmeyeni unutmuş olan insanoğluna en büyük hizmet önemli olanı sürekli hatırlatmak ve göz önünde bulundurmak olmalıdır. Üstelik bu kadar evrensel bir enerjinin nasıl çalıştığını saklamak evrensel yasalara uygun düşmüyor. Reiki sembollerini saklamak değil, korumak amacının takla attırılarak, semboller yayınlanamaza dönüştürüldüğüne eminim. Bilgi çağında pek işe yaramadı bu gizlilik ve Diane Stein bir kitap yazdı, sembollerle birlikte yayınladı. Kitabın ilk basım tarihi 2002.

Kitapta anlatıldığına göre, gizlilik yılları Reiki sembollerinin her yeni grupla birlikte değişmesine neden olmuş. Bir masterın öğrencisine tek koşulla aktardığı bu semboller yazılmadığı için akılda kalınanla idare edilmiş.

Bu değişime artık bir son vermek ve Reiki sembollerinin aslını korumak amacındaki yazar Diane Stein aslı Japonca olan sembollerin açıkça kitaplaştırılmasını ve yazılmasını sağlamıştır. Bugün Japonca yazmayı bilen herkes Reiki yazabilir. Bugün Japonca yazmayı bilen herkes seheki ( Reiki 2 duygusal arınma sembolü) de yazabilir. Diane Stein “ Reiki’nin Esasları” adıyla Türkçe’ye çevrilen kitabında açıkça sembolleri yayınlamakla görevli olduğunu hissettiğini ve nedenlerini açıklar.

Çağımızda internette bilgi dolaşımı öylesine artmıştır ki; saklı gizli hiçbir şey neredeyse kalmamıştır. Reiki sembolleri de her aradığınız yerde bulabileceğiniz cinsten bir bilgidir.

Yıllar önce Reiki 1 düzeyine ilk uyumlandığımda çok sevdiğim bir dostum bana, kendi el emeğiyle ahşaptan bir kolye yapmıştı. Ahşaba ilk öğrendiğim sembolü yani “korunma sembolü” nü kazımış, bu kolyenin beni sürekli koruyacağını söylemişti. Evet bir şekilde her durumda korunduğumu hissettiren bu kolye, Reiki 2’ye uyumlandığımda yenisiyle değiştirilmişti. Bu kez yeni öğrendiğim semboller de eklenmişti. Kolyemi yıllardır boynumda taşıdım, beni koruduğunu, fiziksel ve ruhsal olarak sürekli şifalandırdığını biliyordum. Koyu renkli ve suya dayanıklı ahşaptan yapılan bu kolyeyi asla çıkartmadım. Öyle hoş ve şık görünüyordu ki, Reiki’ye uyumlanan yada uyumlanmayan herkes nerden aldığımı soruyordu.

Sorular sıklaştıkça ve öğrencilerim arttıkça, aynı kolyeden talep ettiler. Bende aynı ahşaptan parçalar aradım. Sonunda buldum. Hayli pahalı olan bu ahşap parçalarının kenar kesimi yapıldı, delikleri açıldı ve üstüne el oyması ile Reiki 1, Reiki 2 ve Reiki 3 sembolleri kazındı. Öğrencilerimi mutlu etmeyi amaçladım. Sonra benim öğrencim olmayanlar Reiki öğrencileri de kolyelere sahip olmak istedi. Bu öylece sürüp gitti. Türkiye’de ilk kez el yapımı Reiki kolyesini tanıtan yine ben oldum.

Kolyeler Reiki sembolü içerdiği için canı isteyen herkes alamaz, taşıyamaz ve takamaz. Sadece Reiki’ye uyulmanmış kişiler taşıyabilir. Reiki’ye uyumlanmamış kişiler böylesi bir maceraya heves ederlerse; uykusuzluk, baş dönmesi, baş ağrısı, denge kaybı gibi sorunlar yaşarlar.

NOT:
Koruma sembolü her Reiki master tarafından bilinmiyor ve kullanılamıyor. Ben bu sembole masterım tarafından uyumlandım ve aynı şekilde öğrencilerime öğretiyorum.