Friday, January 26, 2007

Soner Arıca' yla aşkın ve astrolojinin röportajı


Kova burcunun ünlülerinden, sevgili arkadaşım, Soner Arıca' yla astrolojiyi ve aşkı konuştuk uzun uzun. Kahve içtik, sohbet ettik. Bu roportajı çıkarmayı planladığımız dergide yayınlayacaktık. Olmadı. Hiç bir yerde okumadığınız bu özel yorumları sizlerle paylaşmak istedim.

1-Astrolojiyle nasıl tanıştın..ilgin nereden kaynaklanıyor?
-Öncelikle bütün evrene duyduğum ilgiyle başlıyor her şey, gezegenlere ve onların bizim üzerimizdeki etkilerine inanıyordum, içerikli astroloji yazılarını okumaya başlamam üniversite yıllarıma denk geliyor, ilk horoskopumda o zaman çıktı ve şaşılacak doğru tanımlamalarla karşılaştım, Kova burcu olmama rağmen uymayan bazı davranışlarımı anlayamıyordum harita incelendiğinde nedenlerini daha iyi anladım.
2-Burcunun özelliklerini biliyorsun. Yükselenini ve Ay burcunu da biliyorsun. bunlar seni tanımlıyor mu?
-Ben tipik Kova burcu insanıyım, yükselen burcum ve ay burcumun çeliştiği yerler olsada kendimde Kova burcu özelliklerini baskın hissediyorum. Ay burcum Aslan, sanırım iş alanımın belirlenmesinde etkin oldu ama Kova burcunun meslek gurupları hep beni çok cezp etmiştir. Yükselenim Akrepten yoğun duygusallık etkileri almışım. Bu da kovadan gelen realizm duygularımı dengeliyor ve çelişkiye düşürüyor tabi. Değişik bir kombinasyon olsa da bu karmaşayı seviyorum yada alıştım. Yaşam benim için kısmen zor ama renkli bulmayada başladım. Sadece ait olamama gibi bir sorunum var. Bu da bu kombinasyondan olsa gerek diye düşünüyorum. Özgürlük ve yenilikçi tarafımı Kova tamamen tanımlıyor bence
3-Astroloji bilgini nasıl kullanıyorsun. günlük yaşamında rehber olarak alıyormusun?
-Günlük gazete yorumları okuyarak değil elbette ama dönemlere dikkat ederim, gezegenlerin konumlanmalarının dikkate alınması gerektiğini düşünüyorum ama iletişim halinde olduğum insanları hemen hemen hangi burçtan olduklarını anlayabiliyorum, özellikle de Aslan, Akrep, Balık, Boğa ve İkizleri. Biraz burçlarına göre değerlendirdiğimde daha kolay iletişim kurduğumu gördüm açıkcası, en azından ortalama ne davranış geleceğini tahmin edebiliyorum ve büyük hayal kırıklıklarım olmuyor.
4-Aşık olduğunda burcuna göre davranış tarzı geliştiriyormusun?
-Aşk söz konusu oluncada durum değişmiyor. Burada söylemiyeceğim ama asla aşık kalamayacağım, aşkı yürütemeyeceğim burçlar var. Benim aşk anlayışımı burçlar belirlemez ama bildiğim an olabilecek sürpriz mutlu yada mutsuz sonlara açık hale gelirim. Bunu da sevmiyorum. Bu 'nasıl beklersen öyle olur' haline geliyor ben aşkta ilk karşılaşmada doğan enerjiye inandığımdan, yinede incelediğim de bazı burçların insanları beni arkadaş olarak dahi çekmez. Bana adım atanları da ortalama beş burçta toplayabiliriz. Çoğunluk olarak söylüyorum ama dediğim gibi asla aşkı yürütemeyeceğime inandığım burçlar var bana benziyor gibi görünsede.
5-İş planların, cd çalışmaların için astrolojiden yararlanırmısın? horoskopunun o günlerdeki durumunu yorumlatır mısın?
-Her aşamada değil ama bazı dönemler baktırmalıydım diye düşünüyorum, özellikle 1999 depreminin olduğu zamanlarda deprem dışında da hayat çok iyi gitmiyordu benim için yani yaklaşık üç dört ay öncesinden başlayan bir altı aylık dönem kötüydü diyebilirim. İçindeyken anlayamıyor insan şimdi düşünüyorum,tuhaf bir gerginliğin içerisindeydim, her adımda haritaya göre hareket edemem çünkü ben kova burcuyum ve hareket özgürlüğümü kısıtlayıcı hiçbir şeye gelemem bu aklımla yönettiğim bir şey olsa bile.
6-Adı Aşk adlı bir Radyo programı yapıyorsun. Aşkı konuşuyorsun. Dinleyicilerine, hayranlarına ve okuyucularıma astrolojiyle ilgili önerilerin nedir? Bilim olduğunu kabul edip rehber almalarını önerir misin?
-Ben özellikle burç gurupları, özellikleri ve birbirleriyle etkileşimlerini bilmenin sayısız faydasını gördüm. Her şey her zaman tartışmaya açıktır, baştan onu yıkmaya çalışmak gibi katı bir tutumunuz olmadığı sürece.. Elbette benimle aynı gün, aynı saatte doğmuş biriyle yaşadığımız yerin etnik davranış modeline, kültürüne ve iklimine göre farklılıklar gösteriyoruzdur. Ama hayata karşı aynı potansiyel ve performansı taşıyoruzdur, koşullara göre de ortaya çıkarıyoruz yada çıkaramıyoruzdur. Nasıl yaşarlarsa yaşasınlar ben Kova burçlarındaki bağımsızlık duygusunun belirtilerini hep gördüm. En tutsak davranış modelinde olanın bile. Biraz milimetrik farklılıkları abartıyoruz gibi geliyor bana.